Redovisningen i Sverige har gått in i ett slags andra andning, nu är det inte så mycket avvikelser och tveksamheter som det är generella problem beroende på konjunkturer och annat. Mitt intryck är att problemen nu i stor utsträckning finns på skuldsidan, t.ex. finansiella instrument eller leasing,